Kinetoprofilaxia în obezitate

 Obezitatea se definește convențional prin:

  • „creșterea exagerată a masei țesutului adipos”
  • dezechilibru între aportul și consumul de energie, ce are loc în etape care include: supraponderalitatea, obezitatea moderată, severa și morbidă
  • afecțiune medicală în care grasimea corporală s-a acumulat în exces

Supraponderea și obezitatea pot fi atenuate cu ajutorul unui program adecvat de kinetoterapie. Kinetoterapia urmarește efectuarea exercițiilor fizice realizate individual, pentru fiecare pacient în parte.

Obiectivele kinetoterapiei pentru persoanele care suferă de obezitate:

  • scăderea greutății corporale
  • tonifierea întregului trup, în special a abdomenului
  • îmbunătățirea stării psihice și fizice
  • eliminarea afecțiunilor asociate obezității
  • optimizarea ventilației pulmonare și a respirației

Obezitatea este de obicei cauzată de:

  • consumul de alimente excesiv
  • mese copioase
  • activitate fizică redusă

Pentru realizarea obiectivelor generale de relaxare si revigorare sunt recomandate:

  • cure de teren = se va tine cont de distanța parcursa, de viteza de mers, starea clinico-functionala a pacientului, cadența și durata opririlor
  • diverse tipuri de masaj = remodelarea maselor adipoase
  • proceduri de fizio-balneo-climatoterapie
  • asistență nutrițională
  • psihoterapie individuala și de grup
  • educație sanitară

Complicațiile obezității:

  • diabetul zaharat
  • complicațiile cardiovasculare
  • complicațiile respiratorii
  • complicațiile aparatului locomotor
  • hepatice și biliare
  • sistemului nervos central
  • ginecologice și obstreticale

Metodele de scădere ponderală sunt:

  • dieta
  • exercițiul fizic
  • terapia comportamentală: modificarea regimului de viață, inclusiv a comportamentului alimentar
  • terapia medicamentoasă
  • tratamentul chirurgical

Tratamentul va include exerciții cardio, exerciții pentru tonifierea musculară, la inceput se va executa la intensitate mica, fără mișcări bruște pentru a ardere treptată a lipidelor, iar apoi va crește progresiv, pentru arderea glucidelor.

          Se recomandă sedințe de 3 ori pe săptămână a câte 30 de minute.

          Activitatea fizică regulată, mai mult decât orice altă intervenție, s-a dovedit că extinde durata de viață, reduce dizabilitatile și îmbunătățește calitatea vieții. Nu numai ca reduce riscul de boli cardiovasculare, osteoartrita, osteoporoza, diabet și insomnie, activitatea fizică regulată, de asemenea reduce semnificativ riscul de cădere, depresie și incontinență.

0 0 voturi
Article Rating
Abonare
Notifică-mă de
guest
0 Comments
Feedback în linie
Vezi toate comentariile
en_US