Osteoporoza

Odată cu înaintarea în vârstă apare o creștere a țesutului adipos, modificări articulare datorate artrozelor, fragilitatea oaselor, ca urmare a osteoporozei, mușchii sunt afectați de  procese degenerative care le modifică troficitatea și masa musculară.

Osteoporoza

– proces lent și difuz, de diminuare a masei osoase.

– implică fenome de eroziune în profunzime și de subțiere a pereților osoși.

– determină scăderea rezistenței mecanice a osului.

– afecțiune a societății moderne, fiind în legatură cu un anumit stil de viață (dietă, mișcare fizică)

– se descoperă accidental sau dacă se face control radiologic.

– diagnosticul se confirmă și gravitatea procesului de osteoporoză se apreciază prin osteodensitometrie și prin tomografie computerizată.

O scădere a masei osoase se poate datora: eșecului de a obține o masă osoasă de vârf adecvată (genetică), resorbției a osului, reducerii în formarea osului în timpul procesului de remodelare.

Obiectivele tratamentului osteoporozei sunt: scăderea riscului de fractură, îmbunătățirea capitalului osos, tratamentul etiologic în osteoporoza secundară (întalnită în afecțiuni endocrine, digestive, renale, boli inflamatorii sistemice, boli genetice, consum de medicamente, imobilizare).

Recomandări:

• exerciții fizice adaptate, regulate, în vederea prevenirii căderilor și a fracturilor
  • sunt indicate plimbările, jogging, tenis, exerciții de tonifiere a musculaturii
  • evitarea consumului de alcool, interzicerea fumatului
  • regim alimentar echilibrat, bogat în calciu și vitamina D sau administrarea de suplimente de Ca și vitamina D.

Distribuie pe rețelele sociale :

Nu mai aștepta!

Programează-te acum la o evaluare kinetoterapeutică.