fbpx

0771 379 140

Reducerea stresului la locul de muncă

Stresul =  reacție mentală și fiziologică a omului în urma presiunilor, activităților de zi cu zi, care vin atât din exterior cât și din interiorul nostru.

               Tipuri de stres și efectele asupra angajaților

  • stresul fizic = epuizarea corpului, extrem de obosit, incapacitate de relaxare, amânăm deciziile, facem greșeli nejustificate
  • stresul emoțional = evenimente personale care duc la sentimente de copleșire , angajatul devine iritat, obosit, dificultate de concentrare, lipsa de entuziasm și motivație
  • stresul traumatic = stresul emoțional acumulat cu evenimente de la birou, va afecta persoana pe toate planurile, nu suntem sociabili, nu comunicăm
  • stresul cronic, “burnout”= epuizare emotională, fizică, mentală în urma unui stres prelungit

Consecințele unui aspect stresant = lipsa pauzelor = proasta împărțire a atribuțiilor = monotonie = plictiseală = dezamăgire = întârzieri = randament scăzut = faliment

               Comunicarea joacă un rol important la locul de muncă, comportamentul și comunicarea între ambele părți, angajatori și angajați:

  • instrucțiuni specifice la locul de muncă
  • informații desemnate să conducă la întelegerea postului și legăturii cu alte posturi
  • informații despre procedurile și practicile organizatorice
  • feedback în legatură cu performanțele subordonaților
  • misiunea postului în contextului strategiei
  • informațiile transmise clar, felurile comunicării

Prevenirea stresului la locul de muncă:

  • prevenire primară = diminuarea presiunii, posibilitate de promovare, pauză de masă, atitudine politicoasă
  • prevenire secundară = respectarea orelor de program, examinarea condițiilor de lucru, supravegherea medicală

               Modalități de relaxare pentru angajați:

  • buna organizare a task-urilor, pauze pentru detensionare
  • să te asiguri că stai confortabil la birou
  • practică un sport, fie și mersul pe jos, o plimbare în parc
  • meditează, ascultă muzică
  • mergi la sedințe de masaj cel puțin o dată pe săptămână
  • fă-ti timp să ieși cu prietenii, ieși din monotonie
  • adoptă o atitudine pozitivă
  • odihnește-te suficient

Exerciții de birou, stretching:

  • Plimbați-vă prin firmă, urcați și coborâți scările de câteva ori
  • Întinde-ți brațele deasupra capului, duceți-le cât mai în spate, apoi rotiți brațele pe lânga corp, după care rotiți umerii către înainte apoi către înapoi
  • Lasă bărbia în jos spre piept, răsucește capul încet spre stânga și spre dreapta
  • Ridică ambii umeri spre urechi. Tine-l acolo câteva secunde, după care lasă-l să cadă la loc. Repetăm de câteva ori.
  • Stai în spatele scaunul, sprijină mâinile de spătar și ridică vârfurile picioarelor.
  • Stretching activ, în care tragi de un membru pentru a întinde mușchiul respectiv
  • Exerciții de stretching pentru umeri și brațe: stai în poziție verticală și pune si mâna dreaptă pe umărul stâng. Cu mâna stânga trage de cotul drept peste piept și ține-l așa 10-15 secunde. Repetă exercițiul de 2 ori pentru fiecare braț.
  • Aplecare cu picioarele apropiate: aplecați-vă încercând să puneți palmele pe podea și mențineți întinderea 1 min. Nu îndoim genunchii și nici spatele.

Aspectele legate de stres care ne afectează sănătatea pot fi rezolvate prin colaborarea dintre angajați și angajatori și de asemenea alegând să avem grijă de sănătatea noastră pentru un randament mult mai bun la locul de munca.

Distribuie pe rețelele sociale :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nu mai aștepta!

Programează-te acum la o evaluare kinetoterapeutică.

Articole Similare